Serviceverft maksimerer oppetid for rederne

Serviceverft maksimerer oppetid for rederne

Fra LOS Marine-verftet på Rubbestadneset i Bømlo får redere og andre kunder alt de trenger på ett sted. Med all kompetanse på én plass blir kvaliteten høy og oppholdet kort.

– Kundene får hjelp hos oss på kort tid, når som helst og vedrørende hva som helst. Vi har alle fag å hjelper rederne til å maksimere oppetiden, sier Petter Andreassen, kvalitets- og HR-leder i LOS Marine. 
Olav Lokøy er daglig leder i LOS Marine som inngår i LOS Gruppen sammen med blant annet søsterselskapet LOS Elektro med 220 medarbeidere. Selskapet har avdelingskontorer i Bergen og Oslo, og reiser ofte på forhåndsbefaring for å planlegge arbeidet for å sikre systematisk og effektiv gjennomføring. 
Brønnbåter, fiskefartøy, ferger, offshorefartøy, oppdrettsbåter og fraktefartøy utgjør de vanligste fartøyene som besøker anleggets dypvannskaier, dokk på 116*19 meter og slipp for fartøy på opptil 70 meter. 
– Vi har serviceavtaler for mange fartøy som vender regelmessig tilbake og gjennomfører klassing sammen med klasseselskap som DNV GL, sier Andreassen.