Truckservice og salg med nærhet til kundene

Truckservice og salg med nærhet til kundene

- Før var en truck en truck. I dag handler det om alt fra driftskostnader og nærhet til service til design og førermiljø. Med over 35 års erfaring, vet vi litt om hva som skal til for å gjøre truck-kunder fornøyde.

Fredrik Thuv Nilsen er andre generasjons eier av Lofoten Truckservice på Leknes. Bedriften har levert trucker, maskiner, lifter, jekktraller og ekstrautstyr siden 1979. Virksomheten er også sertifisert for å gjennomføre 12-måneders kontroller av trucker, lifter, kaikraner og maskiner, og driver regelmessig opplæring av folk som skal ta blant annet truckfører- og liftkurs.

– Utstyret i dag er adskillig mer avansert enn for 30 år siden. Da øker også betydningen av nærhet til en drifts- og servicepartner. Hver time trucken ikke er operativ, er kostbar, forteller Thuv Nilsen, - og jo raskere vi kan få utstyret i drift, jo mindre tap for vår kunde.

En av bestselgerne til Lofoten Truckservice er Doosan-truckene de leverer i samarbeid med Scanlift Maskin AS.

– En truck i dag er stadig oftere elektrisk, og Doosan kan jobbe mange timer mellom hver ladning. I tillegg betyr førermiljøet mer enn før.

– Trucken skal fungere nærmest sømløst, som en forlengelse av armen til truckføreren.

– Vi har kunder i mange bransjer, med en overvekt innen fiske og oppdrett, entreprenører, transport og i Forsvaret. Og vi gleder oss til 2016, med flere lanseringer av nye modeller og serier enn det vi er vant til i denne bransjen, avslutter Fredrik Thuv Nilsen, daglig leder i Lofoten Truckservice.