
McGraw Hill•Magazines illustrerer hvor viktig det er med litt synliggjøring før du selv tar kontakt.
Nesten alle bedrifter, organisasjoner og offentlige virksomheter har gode historier som de aldri får fortalt på sin måte. Tusenvis har gjort det med Bedriftprofilen. Det kan du også.
Her på Bedriftprofilen.no finner du profiler som også er utgitt mest i in-flight-magasiner. Tekster med personnavn er skrevet av oss, mens tekstene om bedrifter som er merket «Redaksjonen» er levert av andre. Vi fikk oss et opphold av covid, så mange av tekstene er noen år gamle. Mer om det nedenfor.
Kjøpe?: Les mer og send forespørsel!
Men til saken! Redaksjonen i Bedriftprofilen leverer profilerende tekster etter intervjuer av nøkkelpersoner i bedrifter, kunder og andre. Tekstene tar ofte utgangspunkt i bedriften selv, kundehistorier, en tjeneste, et produkt, en nyhet eller en annen viktig hendelse.
- Tekstforfatteren vår hjelper med innfallsvinkel og det erfarne blikket utenfra som ofte gjør tekstene ekstra interessante.
- Tekstene er egnet for LinkedIn, nettsteder inkludert virksomhetens eget, innholdsmarkedsføring (content) i media og mer.
- Bilder har våre oppdragsgivere ofte selv. Noen ganger engasjerer vi fotograf for anledningen og da kan dere få tatt ekstra bilder samtidig. Alle mangler og trenger bilder!
- Tekst, bilde og kontaktinformasjon får dere også i PDF-format som er fint å sende per e-post eller skrive ut for eksempel i forbindelse med en messe.
- Dessuten publiserer vi innholdet her på Bedriftprofilen.no. Det blir søkbart på Google.
Content fra før begrepet ble oppfunnet
Det var Henrik Meyn som tilbake på 80-tallet så behovet hos mange bedrifter for profiltekster. Mange brant inne med gode historier eller ønsket dem helt på sin måte.
Siden da er det blitt tusenvis profiler. Bedriftprofilen er blitt distribuert direkte i postkasser og innstiftet eller -limt i magasiner – noen ganger også som avisbilag. Widerøe Perspektiv, Scandinavian Traveller, Scanorama, Kapital, Kapital Data, ComputerWorld, På norske vinger, Adresseavisa, Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad har alle båret Bedriftprofilen frem. Her finner du en del tidligere utgivelser av Bedriftprofilen.
I dag kalles dette «content» – innholdsmarkedsføring. Henrik startet med dette før begrepet ble oppfunnet og har tatt av som følge av de mange digitale nettmediene.
Med tiden er papirmediene blitt supplert med bedriftprofilen.no og businessprofiler.no på engelsk.
PDF av sin egen bedriftprofil har i mange år vært svært viktig for mange kunder. Selv om det blir mindre av papir, kan det være kjekt å supplere nettsteder ved å stikke noe i hånden på folk i forbindelse med møter, i resepsjonen, på messer og ved andre anledninger.
Vi revitaliserer Bedriftprofilen
Bedriftprofilen fikk seg en pause av covidpandemien. Folk fløy ikke og da ble det heller ikke aktuelt å ha Bedriftprofilen i in-flight-magasiner. Mange av dem ble innstilt.
Nå revitaliserer vi.
Stort sett alle har nå LinkedIn-virksomhetsprofil og egne nettsteder med behov for fornyet «om oss»-tekst. Bedriftprofilene vi skriver kan brukes fritt med eller uten referanse til oss.
Profiltekstene vil også bli publisert her på bedriftprofilen.no og levert i pdf-format. Nettstedet vårt står foran fornyelse som vil inkludere enda bedre søkemotoroptimalisering for hver enkelt bedriftprofil.