Siden 1967 har Nordic Group jobbet langsiktig med å skape samarbeid og relasjoner mellom markeder og leverandører av hvitfisk og skalldyr.
– Selskapets 27 medarbeidere i Norge og USA kjenner sine kunder og leverandører og de vet hva de får når de handler med oss, sier daglig leder Espen Hanson i Nordic Group.
Kjenner markedene
På kundesiden handler dette ikke minst om å kunne snakke samme språk og vite hvordan sken blir brukt i forskjellige land.
– Vi jobber langsiktig for å bygge tillit, og vi har gode og stabile kunder som føler seg trygge på leveranser og kvalitet, sier Hanson.
Ønsker kontakt
Nordic Group har nær og bred kontakt med industrien.
– Leverandørene våre er også godt tjent med en partner med et markeds-grunnlag som er stabilt og godt over tid. Vi ønsker samarbeid med ytterligere aktører innen mottak og produksjon av kvalitets hvitfisk og skalldyr, inviterer Hanson.
Fersk fisk
I 1967 var alt frossent. Nå utgjør fersk sjømat 70 prosent av totalvolumet på 17 000 tonn. Nordic Group har en omsetning på ca. 750 millioner kroner årlig.